söndag 16 oktober 2016

Ord

Låt min tunga lunga slungas ut
Låt mig sjunga tungans slut
Låt min unga gunga gunga ut
Låt mig runga runga runga

Låt mig få fatta ett ord i min mun
En ton som inte är för tunn
Låt mig få säga det här
Låt mig få säga det där
Och ni ska lyssna
Var tysta och höra
På er värld som kommer att förstöras
För jag har något att säga: Något angeläget och primärt
Något värt, Något utantill inlärt, något närt
länge vid bestens barm, tagen i lindormen famn
Ni är ett påhitt, en chimär
Ni vet inte vilka ni är
Jag är här och kan förklara
Ni är där och kan inte svara
Jag har sett er gå förbi
Jag har sett er alla ni
Nu ska ni blunda
Eran sista stund stundar
Dags att avrunda cirkeln tillslut
Dags att gå ut

Låt min tunga lunga slungas ut
Låt mig sjunga tungans slut
Låt min unga gunga gunga ut
Låt mig runga runga runga

Ni har varit mig allt för nära
Allt för stilla
Ni får mig att må illa
Ni har varit där jag andas
Ni har varit med dom andra
Förlåt förlåt förlåt
För svårt för svårt för svårt
Det är hårt att leva
Det går åt att treva
Jag har andats in för många gånger
Jag har vandrat in och känner ånger
Vad gör jag här vad gör jag här
Och när ska jag ändras
När ska det hända
Jag måste maka på mig
Jag börjar skaka åh Nej
Förlåt jag är för expressiv
Nu tar jag mitt liv

Låt min tunga lunga slungas ut
Låt mig sjunga tungans slut
Låt min unga gunga gunga ut
Låt mig runga runga runga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar