måndag 2 december 2019

340 dagar om året

Jag blir deprimerad 340 dagar om året
Och resten av dagarna tänker jag:
Fan va trist å va glad
Jag spenderar dagarna med nudelspad
Och ändlösa promenader som aldrig vill ta slut
Och när de tar slut så tänker jag
Fan va trist, det tog slut
Och jag sover en stund
För att vakna en stund
Och jag äter en stund
Och jag diskar en stund
Och jag tänker
Och jag tänker
Vad ska jag göra nu?
Och när jag tänker den tanken
Så har jag tänkt den tanken
Och när jag tänkt den tanken
Så tänker jag inte mer

Mitt liv är sömn och olika horisonter
Olika horisonter som flyttas
Och jag tänker:
Bortom den - bortom den
Och sen går jag och tänker
Och jag byter låt på min musikspelare
Och jag byter 340 gånger
Och sen lyssnar jag på nått jag Känner
Och sen bytar jag
Och sen strular nått
(Nån sladd, nått skit, nått skrafs)
Och det finns en Å
Och jag kastar en sten i en Å
Och den stenen
Den går fort och den flyger
Och den snurrar
Och den träffar
Och den sjunker
Och jag sjunker med
Och jag vill vara en sten!

Jag är deprimerad 340 dagar om året
Och resten av dagarna tänker jag
Fan va trist att va glad
Och jag glädjs åt solljus
Vinmys och ögonkontakt
Och jag darrar och är stel
Och städar inte mitt rum
Men andetag som inte är mina
Andas, och växter som inte är mina
Andas, Och mitt syre är ditt
Och ditt syre är mitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar