söndag 15 september 2019

En typisk Petrusdikt

Släpp mig lös och låt mig få drömma fritt
Jag ska förånga dina ångor
Och förvandla dem till sånger
Som jag gjort så många gånger
Som jag gjort så många gånger
Ni ska få se vem som lider nu 
För det är nya tider nu
För jag rider ju
Ja jag rider ju
En mänsklighet 
En ensamhet
Ja jag lider nu
Ja jag lider nu
Vakna upp och försök förstå
Hur länge det här ska gå på
Vakna upp och somna om
Omkom i dina drömmar
Andas försök att glömma
Försök att glömma
Jag hörde ett sus och ett dus
Jag såg dina ögons ljus
Långt ner, långt bort i ett annat hus
Nu vet jag vad du tänker
Blott dina ögon blänker
Ja, hej då
Försök att förstå
Vi ses nån gång men först då
Kan vi måla med färgen blå
Färgen blå
Ni ska få se vem som lider nu 
För det det är nya tider nu
För jag rider ju
Ja jag rider ju
En mänsklighet
En ensamhet
Jag skriver nu
Ja jag skriver nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar